Evren Hakkında Olağanüstü Ve İlham Verici Gerçek

Evren Hakkında Olağanüstü Ve İlham Verici Gerçek makalesine hoşgeldiniz.

Evren o kadar geniş ki, karmaşıklıklarının tam boyutunu bilmek son derece zor. İnsanlar yalnızca onun yoğunluğunun yüzeyini çizebilirler. Ancak ne zaman yaparsak, aynı ölçüde hayranlık uyandıran ve şaşırtıcı olan dikkate değer bilgiler ve görüntüler alırız. Bildiğimiz şeyler, önde gelen uzay keşif organizasyonları sayesinde halka kolayca ulaştırıldı, işte okuma zevkiniz için evren hakkında en ilgi çekici gerçekler.

1. Plüton, Amerika Birleşik Devletleri’nden daha küçüktür

evren hakkında gerçekler 1. Plüton, Amerika Birleşik Devletleri'nden daha küçüktür

Gezegen Pluto ABD’den daha küçüktür. Pluto ekvatorunun etrafında yürürseniz, Londra’dan Denver’a yürümekle aynı mesafe olacaktır.

2. Hubble teleskopu, milyarlarca yıllık geçmişe bakmamızı sağlar

Evren hakkında gerçekler 2. Hubble teleskopu, milyarlarca yıllık geçmişe bakmamızı sağlar

Hubble Teleskopu , evrendeki çok uzak nesnelere bakmamızı sağlar. Bu olağanüstü mühendislik parçası sayesinde NASA, biri Hubble Ultra Deep Field olan inanılmaz görüntüler yaratmayı başardı. Teleskoptan 2003 ve 2004 yıllarına ait görüntüler kullanılarak oluşturulan bu inanılmaz resim, gökyüzünün küçük bir parçasını muazzam ayrıntılarla gösteriyor.

Çoğu genç galaksiler olan 10.000 nesne içerir ve zamanda geriye doğru bir portal görevi görür. Bir resimde, evrenin tarihi açısından erken olan Büyük Patlama’dan sadece 400 ila 800 milyon yıl sonra, 13 milyar yılı geçmişe taşıyoruz.

3. Ay Dünya’dan uzaklaşıyor

evren hakkında gerçekler ay dünyadan uzaklasıyor

Ay her yıl Dünya’dan 3,8 cm uzaklaşıyor. Bilim adamları, sonunda Ay’ın Dünya’nın Yerçekimi alanından çıkacağına inanıyorlar. Ancak, önümüzdeki milyarlarca yıl boyunca bu olmayacak.

4. Big Bang’i televizyonunuzda izleyebilirsiniz

evren hakkında gerçekler 4. Big Bang'i televizyonunuzda izleyebilirsiniz

Kulağa ne kadar muazzam geldiğini biliyorum. Kozmik arka plan radyasyonu, 13,7 milyar yıl önce evrenimizi başlatan önemli olay olan Büyük Patlama’nın sonradan parlaması ve ısısıdır. Bu kozmik yankı evrenin her yerinde var. Şaşırtıcı bir şekilde dinazorları görmek için kullanabiliriz. Fakat dinazorların elini sıkamayız. Onlara temas olmadan görme şansı bulabiliriz. Zaten devasa bir dinazora temas etmek isteyeceğimizi pek sanmıyorum.

5. NASA uzay giysisinin maliyeti 12.000.000 $

evren hakkında gerçekler 5. NASA uzay giysisinin maliyeti 12.000.000 $

NASA uzay giysisinin maliyeti yaklaşık 12.000.000 dolardır. Ancak toplam maliyetin yüzde 70’i sırt çantası ve kontrol modülü içindir. Bu parayı Türk lirasına çevirmemenizi öneriyoruz…

6. Uzayda Yüzen Su Var

evren hakkında

Gökbilimciler, yaklaşık 10 milyar ışıkyılı uzaklıktaki Dünya okyanuslarında suyun kütlesinin 140 trilyon katı su tutan devasa bir su buharı bulutu buldular. Şimdiye kadar bulunan en büyük su keşfi.

7. Güneş sistemimizin en büyük dağı Mars’ta

evren hakkında

Mars’taki Olympus Mons , Güneş Sistemindeki herhangi bir gezegendeki en yüksek dağdır . Dağ, 26 kilometre yükseklikte ve 600 kilometre boyunca genişleyen devasa bir kalkan yanardağıdır (Haiiwain Adaları’nda bulunan yanardağlara benzer). Bunu ölçeklendirmek için, bu dağ, Everest Dağı’nın neredeyse üç katı yüksekliğe sahip.

8. Venüs’ün günleri, yıllarından daha uzun

evren hakkında

Venüs, Güneş Sistemimizdeki en yavaş dönen gezegendir, bu yüzden yavaş, yörüngesini tamamlamaktan tam olarak dönmesi daha uzun sürer.

Bu, Venüs’ün yıllarından daha uzun süren günleri olduğu anlamına gelir. Aynı zamanda, sürekli elektronik fırtınalar, yüksek CO2 değerleri ve sülfürik asit bulutlarıyla örtülmüş hayal edilebilecek en misafirperver ortamlardan birine de ev sahipliği yapıyor.

9. Nötron yıldızları, evrende bilinen en hızlı dönen nesnelerdir

evren hakkında  Nötron yıldızları, evrende bilinen en hızlı dönen nesnelerdir

Nötron yıldızlarının evrendeki en hızlı dönen nesneler olduğu düşünülmektedir. Pulsarlar, yıldız dönerken bir ışık atımı olarak gözlemlenebilen bir radyasyon ışını yayan belirli bir nötron yıldızı türüdür. Bu nabzın hızı, gökbilimcilerin dönüşü ölçmesini sağlar.

Bilinen en hızlı dönen pulsar, saniyede 70.000 kilometreyi aşan, ışık hızının% 24’ünde dönen bir ekvatora sahip, akılda kalıcı başlıklı PSR J1748-2446ad’dir. Bir sanatçının bunun neye benzemesi gerektiğine dair izlenimi yukarıda resmedilmiştir.

10. Ay’daki ayak izleri 100 milyon yıl boyunca silinmeyecektir

Ayın atmosferi olmadığı için, yüzeyi aşındıracak rüzgâr ve ayak izlerini yıkayacak su da yoktur. Bu nedenle Apollo astronotlarının ayak izleri, uzay izleriyle birlikte gezici baskıları milyonlarca yıl boyunca orada kalacak.

11. Uzayda kaç yıldız olduğunu kimse bilmiyor

Evrenimizde kaç tane yıldız olduğunu tahmin etmek imkansızdır. Şu anda, bilim adamları ve gökbilimcilere göre, Samanyolu’nun kendisinde 200 ila 400 milyar yıldız olduğu tahmin ediliyor. Bununla birlikte, evrenimizde milyarlarca galaksi var.

12. Bir kaşık dolusu nötron yıldızı yaklaşık bir milyar ton ağırlığındadır

Nötron yıldızları inanılmaz derecede hızlı dönerler ve aynı zamanda inanılmaz derecede yoğundurlar. Bir nötron yıldızının merkezinden bir çorba kaşığı madde toplayabilseydiniz, yaklaşık bir milyar ton ağırlığında olacağı tahmin ediliyor.

13. Voyager 1 uzay aracı, Dünya’dan en uzak insan yapımı nesnedir

Voyager Programı , 1977’de Voyager 1 ve Voyager 2 adında iki uzay aracını fırlattı. Sondalar, birkaç on yıl boyunca dış Güneş Sisteminin gezegenlerini ve aylarını araştırdı ve şu anda Güneş Sistemimizin kenarındaki heliosferde seyahat etme görevlerini sürdürüyorlar.

20 Mart 2013’te Voyager 1, Güneş Sistemini terk eden ilk insan yapımı nesne oldu ve şu anda Dünya’dan 124,34 Astronomik Birim uzakta bulunan en uzak insan yapımı nesne. Meslekten olmayanlar açısından, bu, yaklaşık 1,15581251 × 1010 mil uzakta olduğu anlamına gelir. Hafifçe söylemek gerekirse, bu evden çok uzak.

14. Bilim adamları, Dünya üzerindeki dünya dışı yaşamın kanıtlarını arıyorlar

Dünya Dışı Zeka Arayışı ( SETI ), akıllı yaşamın evrenin başka bir yerinde olup olmadığını ve dünya dışı türlerle nasıl iletişim kurabileceğimizi keşfetmeye yönelik bir projedir. Arama, diğer gezegenlerde ve uydularda yaşam aramayı içerir. Örneğin, Jüpiter’in uydularından bazıları (Io gibi) ilkel yaşamın kanıtlarını aramak için umut verici yerlerdir, ancak dünya dışı yaşam arayışı, Dünya üzerindeki bilimsel araştırmaları içerir.

Bilim adamları, hayatın birden fazla kez bağımsız olarak ürettiği kanıtları ortadan kaldırabilirlerse, bu, yaşamın birden fazla yerde, birden fazla kez meydana gelebileceğini gösterir. Bu nedenle bilim adamları, dünya üzerinde yaşamın birden fazla kez gerçekleşmiş olabileceğine dair kanıt arıyorlar ve sonuç olarak evren için ilgi çekici beklentiler ortaya çıkıyor.

15. Uzay tamamen sessizdir.

Uzayda atmosfer yoktur, bu da sesin duyulacak bir aracı veya seyahat yolu olmadığı anlamına gelir. Astronotlar, radyo dalgaları hala gönderilip alınabildiğinden uzayda iletişimde kalmak için radyo kullanır

Evren Hakkında Olağanüstü Ve İlham Verici Gerçek makalesinin sonuna geldik. Daha fazla benzer Evren Hakkında Olağanüstü Ve İlham Verici Gerçek içerik için ilgili kategoriye gidebilirsiniz.

.